WEB SİTESİ KULLANIM VE SATIŞ ŞARTLARI SÖZLEŞMESİ

Son Güncelleme Tarihi: 13.08.2025

Lütfen web sitemizi ([www.markanza.com.tr]) kullanmadan ve sitemiz üzerinden alışveriş yapmadan önce bu şartları dikkatlice okuyunuz. Bu web sitesini kullanarak ve/veya sitemizden ürün satın alarak, aşağıda belirtilen şart ve koşulları tamamen anladığınızı ve kabul ettiğinizi beyan etmiş olursunuz.

1. TARAFLAR

  • Satıcı:

    • Unvan: [Markanza Elektronik ve Sağlık Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi]

    • Adres: [Bağlarbaşı Mah. Çam Sok. Karagözler Apt. No 28 D 19 Maltepe/İstanbul]

    • Telefon: [0374 212 34 14]

    • E-posta: [info@markanza.com.tr]

    • Mersis No: [0729 1030 7170 0001]

    • Vergi Dairesi/No: [Küçükyalı ve 729 103 07 17] (Bundan sonra "Satıcı" veya "Biz" olarak anılacaktır.)

  • Kullanıcı/Müşteri: Web sitesini ziyaret eden, üye olan veya ürün satın alan gerçek veya tüzel kişi. (Bundan sonra "Kullanıcı" veya "Müşteri" olarak anılacaktır.)

2. SÖZLEŞMENİN KONUSU

İşbu sözleşmenin konusu, Müşteri'nin Satıcı'ya ait [www.markanza.com.tr] alan adlı internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı, nitelikleri ve satış fiyatı sitede belirtilen ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

3. GENEL KULLANIM ŞARTLARI

  • Kullanıcı, web sitesini kullanırken yürürlükteki tüm yasalara uymakla yükümlüdür.

  • Kullanıcı, siteyi kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için kullanamaz.

  • Web sitesinde yer alan tüm içeriklerin (tasarım, metin, görsel, logo vb.) fikri mülkiyet hakları Satıcı'ya aittir ve izinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz, çoğaltılamaz.

  • Satıcı, sitenin kesintisiz veya hatasız olacağını garanti etmez. Bakım, onarım veya teknik arızalar nedeniyle siteye erişim geçici olarak durdurulabilir.

  • Kullanıcı tarafından sağlanan kişisel bilgilerin doğruluğundan Kullanıcı sorumludur. Üyelik işlemleri sırasında verilen bilgilerin eksik veya yanlış olmasından kaynaklanacak zararlardan Satıcı sorumlu tutulamaz.

4. SİPARİŞ VE SÖZLEŞMENİN KURULMASI

  • Müşteri, web sitesi üzerinden beğendiği ürünü/ürünleri sepetine ekler.

  • Teslimat ve fatura bilgilerini girdikten sonra ödeme yöntemini seçerek siparişi tamamlar.

  • Siparişin tamamlanması, Müşteri'nin ödeme yapma yükümlülüğü altına girdiği anlamına gelir.

  • Satıcı, siparişi aldığını teyit eden bir e-postayı Müşteri'nin kayıtlı e-posta adresine gönderir. Bu e-posta, siparişin işleme alındığı anlamına gelir.

  • Satıcı, stok durumu veya lojistik problemler gibi nedenlerle siparişi kısmen veya tamamen iptal etme hakkını saklı tutar. Bu durumda Müşteri'ye bilgi verilir ve ödediği tutar iade edilir.

5. FİYATLAR VE ÖDEME

  • Web sitesinde belirtilen tüm fiyatlara Katma Değer Vergisi (KDV) dahildir.

  • Kargo ücreti, ürün bedeline dahil değildir ve ödeme sayfasında ayrıca belirtilir. [1000₺ ve üzeri ücretsiz kargo.]

  • Satıcı, web sitesindeki ürün fiyatlarını ve kampanyaları önceden haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.

  • Ödemeler, web sitesinde sunulan yöntemlerle (Kredi Kartı, Banka Kartı, Havale/EFT vb.) güvenli bir şekilde gerçekleştirilir. Kredi kartı bilgileri kesinlikle Satıcı tarafından saklanmaz ve doğrudan ilgili ödeme kuruluşu tarafından işlenir.

6. TESLİMAT VE KARGO

  • Ürünler, siparişin onaylanmasından sonra yasal süre olan 30 günü aşmamak kaydıyla, Müşteri'nin belirttiği teslimat adresine anlaşmalı kargo şirketi aracılığıyla gönderilir. Ortalama teslimat süresi [1-5 iş günü] olarak tahmin edilmektedir ancak bu süre taahhüt niteliği taşımaz.

  • Teslimat anında Müşteri'nin adresinde bulunmaması durumunda kargo şirketi bir ihbar notu bırakacaktır. Müşteri'nin belirtilen süre içinde kargo şubesinden ürünü teslim alması gerekir.

  • Müşteri, ürünü teslim alırken kargo paketini kontrol etmeli; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal olması durumunda kargo görevlisine tutanak tutturarak ürünü teslim almamalıdır. Tutanak tutulmadan teslim alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir.

7. CAYMA HAKKI, İADE VE DEĞİŞİM

  • Cayma Hakkı: Müşteri, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, malı teslim aldığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içinde malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

  • Cayma Hakkının Kullanımı: Cayma hakkını kullanmak için Müşteri'nin bu süre içinde Satıcı'ya e-posta veya telefon gibi açık bir bildirimde bulunması ve ürünü Satıcı'nın iade için belirttiği adrese göndermesi gerekmektedir.

  • İade Koşulları:

    • İade edilecek ürünün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

    • Ürünün yeniden satılabilirliğinin bozulmamış olması esastır.

    • İade kargo ücreti, alıcıya aittir. [İade Süreci]

  • Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Haller:

    • Müşterinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler.

    • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler.

    • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanlar (iç çamaşırı, mayo, kozmetik vb.).

    • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar (dijital kod, hediye çeki vb.).

8. GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

Satıcı, Müşteri'den topladığı kişisel verileri 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca işlemekle, güvenliğini sağlamakla ve korumakla yükümlüdür. Bu konudaki detaylı bilgilendirme için lütfen web sitemizde yer alan "Gizlilik Politikası" ve "KVKK Aydınlatma Metni" sayfalarını inceleyiniz.

9. MÜCBİR SEBEPLER

Doğal afetler, savaş, terör, grev, lokavt, siber saldırılar, mevzuat değişiklikleri, genel salgın hastalık gibi tarafların kontrolü dışında gelişen ve sözleşmeden doğan yükümlülüklerini yerine getirmelerini engelleyen durumlar mücbir sebep olarak kabul edilir. Bu hallerde tarafların yükümlülükleri askıya alınır.

10. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde Türkiye Cumhuriyeti kanunları uygulanacaktır. Müşteri, şikayet ve itirazları konusunda başvurularını, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dahilinde Müşteri'nin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemesi'ne yapabilir.

11. YÜRÜRLÜK

Müşteri, site üzerinden siparişini tamamladığı anda işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. Satıcı, işbu sözleşme koşullarını dilediği zaman, web sitesinde yayınlamak suretiyle tek taraflı olarak değiştirme hakkını saklı tutar.